Van bibliotheek naar aardbei-veld-festivals - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa Alma - WaarBenJij.nu Van bibliotheek naar aardbei-veld-festivals - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa Alma - WaarBenJij.nu

Van bibliotheek naar aardbei-veld-festivals

Blijf op de hoogte en volg Lisa

26 November 2012 | Australië, Melbourne

Dag lieve lezers!!
Na een subtiele hint van Emma onder mijn vorige verslag besefte ik dat het maar weer tijd wordt voor een nieuwe. De reden dat er niet eerder een nieuw verslag was, was dat er gewoon geen hout gebeurde. Bibliotheek-sporten-naarhuis-slapen-bibliotheek-sporten-naarhuis-slapen. Beter zijn mijn cijfers dan ook gewoon goed, anders.. anders baal ik gewoon.
Veel mensen waren al wat eerder klaar dan ik dus mijn gestudeerd werd afgewisseld met afscheidsfeestjes: erg non-alcoholisch, bedroefd omdat ik weer iemand moest gaan missen en jaloers omdat de persoon in kwestie lekker al op reis ging.
De examenperiodes zijn hier wat zwaarder dan wat ik in Nederland gewend ben, maar daarna zijn mensen dan ook extreem gelukkig en vieren ze het ook nog net iets uitbundiger. Donderdag 22 november had ik mijn laatste examen, terwijl ik nog bezig was hoorde ik al een zeer gelukkig man naar buiten lopen die klaar was en zodra hij een stap buiten de deur zetten keihard WOOOOOHOOOOOOOOOO schreeuwde en alle 2000 studenten die in het gigantische Royal Exhibition Building passen om een examen te maken op deed keken. Toen mijn moment van naar buiten lopen dan eindelijk daar was opende een jongen naast mij in de deuropening een fles champagne en haalde 4 glazen uit zijn tas om op het gras recht voor de uitgang zijn vrijheid te vieren.
Die middag hebben Anna en ik besteedt aan het kopen van goedekope prullen om in te pakken zodat we onze buitenlandse vrinden konden introduceren met het fenomeen Sinterklaas. "Ja, het is bijna als Kerst, maar dan eigenlijk net niet, het is niet Santaclous, maar Sinterklaas. En hij is dun en niet dik. En we doen cadeaus in een schoen in plaats van een sok. En hij heeft Zwarte Piet in plaats van elfjes, die overigens zwart is omdat hij door de schoorsteen komt en niet omdat blanke nederlanders zich beter voelen dan zwarte mensen, nee echt niet. En hij woont in Spanje, niet de Noordpool. Ja, hij heeft ook een dier als vervoermiddel, maar dan een paard, geen rendier. Nee, dit is allemaal niet verzonnen, wij vieren dit feest echt"
Die avond nog uitgeweest, maar niet te laat gemaakt (ongetwijfeld hebben anderen het zeer zeer laat gemaakt), want de volgende dag: STRAWBERRYFIELD FESIVAL!! Busje geregeld, volgepropt met een bij elkaar geraapt zooitje mensen die elkaar nauwelijks kenden, maar allemaal naar hetzelfde festival moesten en op naar zomervakantie!!!
Na ongeveer 4,5 uur in de auto, pompende beats en blikjes bier (uiteraard niet voor de bestuurders) om alvast in de stemming te komen aangekomen in een groot bos waar je gewoon je tent naast iedere boom kon zetten en iedere auto naast je tent en die boom. Barend had nog eventjes een klein boomstammetje geraakt die de bus+8 inzittenden een halve meter de lucht in lanceerde, verscheidene bierfonteinen in de auto veroorzaakte en een deel van de bumper van de auto verwijderde (schade valt uiteindelijk mee, traumatische ervaring ook). Tent opzetten, allemaal bij elkaar, we hadden een gezellig kampje van zo'n 15 mensen schat ik, en op naar het terrein! BYO (bring your own) alles: eten, drinken, wijn, goon, tequilla, wodka enzovoorts: het mocht allemaal het terrein op! Om het nog goedkoper (en veiliger) te maken voor iedereen was zonnebrand en water gratis te verkrijgen. Stampende beats (ein-de-lijk! Ik had mijn vrienden House, Minimal en Techno zo gemist!), extreem verklede mensen (iedereen letterlijk iedereen was verkleed als pikachu, watermeloen, aardbei, bosslet, oosterse prinses of had op zijn minst de nodige accesoires: bloemen, glitters, facepaint, bunny-oren, spacende zonnebrillen).
Vrijdag lekker de examens van me afgestampt tot uurtje of 5, prima nachtje en met mijn kopje ochtend koffie al van beats van heb ik jou daar genieten. Graadje of 30, goed drinken (ook water), eten, zonnebrand, schaduw, sproeiers, fijn leventje zo. Lekker in het gras (of eigenlijk meer verbrand hooi van de droogte) chillen, mensen kijken en fijne beats op de achtergrond. Letterlijk het enige echte nadeel van dit festival was dat het fijne warme weer, de snelle stampende voetjes en de droge lucht ervoor zorgden dat iedereen zich een heel weekend lang in een wolk van stof bevond. O-ver-al zat stof, Lauren had het erover dat ze een kolenmijn leegsnoot in haar zakdoek en Rosie kon na 1 avond al niet meer praten en moest steeds in iemands oor kruipen om iets te zeggen (meestal was dat: I hate the dust and I just want to talk). Maargoed, dat was dus het enige.
Anna was even niet zo lekker van de hitte, dat was wel even schrikken, maar gelukkig was de EHBO heel goed en stond ze na een paar uur weer op de benen. Heerlijke zaterdag avond gehad met heerlijk veel gin, dat ging even mis. Zondag was het 38 graden en dat is toch wel heel erg zwaar te verduren met zo'n extreme hangover. Dat is warmer dan je lichaam he?! Hele dag geleefd op 1 appel (anders kwam het er linea recta weer uit), op een luchtbed gechilled in de schaduw en mij mentaal voorbereid dat ik in die staat zou moeten gaan rijden naar huis aan het einde van de dag, kon me niet voorstellen dat dat ooit goed zou gaan. Maar gelukkig met een ronkende airco en rustig muziekje op de achtergrond hebben we de trip naar huis overleefd. Onder de douche, stof weg het putje in. Kleren in de was, zo stoffig dat de wasmachine moest hoesten. En naar bed. Hmmm dat was echt een heel heel fijn weekend.
Goed begin van de vakantie, dit festival maakte me in 1 klap rustig, relaxt en in vakantie stemming na alle tentamenstress.
Lekker nog ongeveer 10 dagen in mijn huisje in melbourne (NOG MAAR 10! aahh Melbourne ik ga je missen!). Het huis is nog steeds heel fijn, enige wat echt vervelend is is dat de deurklinken in het hele gebouw onder stroom staan, dus dat ik steeds eerst mijn nagel er tegenaan moet tikken om een minder grote schok te krijgen. Deze gewoonte heb ik nu trouwens ook met andere deuren, waardoor ik al de vraag kreeg of ik OCD heb ofzo. fijn. wel.
maargoed, dat is de enige klacht dus dat is fijn.
Louise komt over 2 dagen al, of 1,5 eigenlijk. Superveel zin om haar alle dingetjes in melbourne te laten zien en ook heel fijn voor mij om alle dingetjes nog 1 keer te zien voor ik wegga. Soort van therapeutische afsluiting van een fase voordat ik naar de nieuwe ga: reizen voor 2 maanden yaaaaaay!! Jeetje dan zit ik hier al 5 maanden bijna. Kan bijna beginnen met aftellen. oei.
Anyway, nu ga ik slapen, nog mijn laatste festival slaap gebrek wegwerken,
Ik hoop snel van jullie te horen hoe het met jullie gaat allemaal!!
heel veel zoenen en kussen!!

  • 26 November 2012 - 13:41

    Suzanne:

    Haha Emma, bedankt voor de subtiele hint! ;)

    Dat festival klinkt trouwens echt helemaal iets voor jou. Leuk! En wat super fijn om zo'n afsluiter te hebben van zo'n onwijs pittige examenperiode zeg! Was je stof trouwens in een keer douchen allemaal weg gewassen? Knap ;) Foto's zien er wel weer onwijs tof uit!

    Geniet nog even van je laatste daagjes Melbourne en als het goed is gaat Louise je overmorgen heeeelemaal plat knuffelen! Heeeeel veel plezier daarna samen op reis :D geniet ervan en ik ben benieuwd naar al je verhalen als je terug komt! Tot over 2 maanden! XX

  • 26 November 2012 - 15:36

    Helen:

    Wauww lies, zomervakantie wat klinkt het allemaal super-de-luxe-chill-o-zo-lekker!
    Laat ff weten of je je toetsen hebt gehaald!
    En voor nu onwijijijijs veel plezier met louise en je trip van 2 maanden !
    KUS!

  • 26 November 2012 - 20:15

    Leonie Van Westen:

    Jaaa leuk weer een verslagje van lies! Hoop dat je je tentamens goed hebt gemaakt.
    En leker hoor al die festivallen en het vooruitzicht op je reis, leuk!! Benieuwd naar je nieuwe avonturen! Xx leo

  • 27 November 2012 - 16:31

    :

    Goood, dat festival klinkt geweldig! Ook het BYOB
    , free water/zonnebrand, super chill! Alhoewel ik denk dat het in Nederland niet zou werken, als Nederlanders opeens vrij zijn van alle strakke regeltje gaat het denk ik heel erg mis. Merk ik hier in France ook, omdat er met veel dingen zoveel minder regels zijn gaat het juist veel chiller! Geen gevechten en comazuipers (behalve de exchange students. dus.) Anyway, wat een leuke dingetjes allemaal! Ook echt heel fijn dat je de tentamens hebt overleefd, yaaay. Ik weet iig wat ik in m'n tas ga stoppen op de dag van mijn laatste tentamens :P Liesie have fun met het reizen! In maart zijn er btw heeele fijne concerten in Ned (Foals en Jamie Lidell!) dus ik kan niet wachten tot je terug bent en ik je daar naartoe meesleep! Genieeet chicky xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Lisa

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 21494

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 02 Januari 2013

Melbourne

Landen bezocht: