Examenperiode en lang leve de vrijheid - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa Alma - WaarBenJij.nu Examenperiode en lang leve de vrijheid - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa Alma - WaarBenJij.nu

Examenperiode en lang leve de vrijheid

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 November 2012 | Australië, Melbourne

Dag lieve allemaal!!
Ik zit nog steeds in mijn positiefheid, dus bereid je voor op een vrolijk kakel verhaal.
Ik ben meeverhuisd met een koppel uit mijn oude huis. Zij wonen samen en dan hebben ze een kamer over die ze uithuren. Kwam dus eigenlijk gewoon op mijn pad.
Het is zo zo zo veel beter dan mijn vorige huis , te veel mensen, te veel "gezelligheid" terwijl ik gewoon rust wil als ik thuis ben en ruimte wil hebben om vrienden uit te nodigen om te komen eten en dat kon echt niet in het vorige huis. Nu een luxe appartement, grotere kamer, rustige mensen die beiden full time werken (in mijn vorige huis werd ik gek van de werkloze mensen die op zoek waren naar een baan. Dat werkt heel negatief voor de energie in een huis).
Verder gaat het extreem goed, het leven bestaat uit feestjes, school, vrienden, roeien, hardlopen, lekker eten en wijn. Ik ben iedere dag de hele dag in de bieb, maar dat voelt helemaal niet vervelend, want iedereen zit in hetzelfde schuitje. Elke dag lunch om 1h en koffie om 4h met ongeveer 10 mensen en ze zijn zo leuk! ik heb zo verschrikkelijk veel geluk met de mensen die ik hier heb ontmoet, het is een grote, hechte vriendengroep geworden. Die helaas bijna weer uit elkaar valt, omdat veel al halverwege november gaan reizen. Maar nu is het toevallig zo dat ze allemaal rond de tijd dat ik in Sydney ben ook daar zijn en bijna allemaal als ik in nieuw-zeeland ben, zijn zij ook in nz. Is echt puur toeval, maar wel heel fijn, want ik ga ze echt heel heel erg missen! De meesten komen uit Denemarken, dus er zijn al grote plannen voor een reunie volgend jaar zomer tijdens Roskilde Festival in Denemarken.
Verder heel fijn dat ik niet meer werk, geeft heel veel vrijheid, gezellig etentjes met iedereen en stappen met wie daar tijd voor heeft naast de studie, ik blijk daar heel veel tijd voor te hebben. Gekke avonden beleefd haha, mam, je moet maar even via de facebook van siem of jalien naar mijn pagina en dan kijken naar alle foto's waarin ik getagd ben. of niet. Is maar net hoe graag je je dochter wilt zien feesten;) We zijn deze laatste weken zelf georganiseerde bar crawls aan het doen om zoveel mogelijk van de miljoenen kleine, speciale barretjes te zien die Melbourne te bieden heeft. Helaas is het mission impossible om alle barren te bekijken, daarvoor zijn het er gewoon teveel.
Feit dat ik zo gelukkig ben komt denk ik voor een groot deel wel doordat iedereen die hier is weet dat het tijdelijk is en iedereen vind de groep heel chill, dus dan steken 15 mensen er alle moeite in om elkaar zo vaak te zien als mogelijk is.
Verder ben ik met Luis, een jongen uit Colombia die hier al zijn hele leven woont wat meer aan het roeien. Was echt heerlijk om eindelijk een ergo te kunnen doen samen met iemand en om samen een boot op het water te leggen op een zondag middag en dan lekker roeien, met flow en moe worden, alles. Helaas protesteert mijn rug wel, dus ik ga even een stapje terugnemen weer. Beetje jammer.
Dan het weer, ik hoor dat het in NL al wat herfstig begint te worden, hier zitten af en toe dagen tussen van 30 graden en af en toe dagen met grijze lucht en 15 graden (dat kan dan samen op 1 dag gebeuren, schijnt typisch Melbourne te zijn..) Terwijl het in de rest van Australie al volop strak blauwe luchten en warme droge zomerdagen aan de gang zijn, moeten we hier op een zomer-ochtend nog een paraplu en trui meepakken voor je de deur uitgaat, want je weet maar nooit of de zomer-ochtend eindigt in een herfst-middag. Ach ja dat houdt het spannend.

Heel veel zoenen!

  • 03 November 2012 - 05:02

    Leonie:

    Haaa lies! Heerlijk om je verhalen te lezen! De blijheid straalt ook van je verhaal af!! Veel plezier nog lies en ik blijf al je verhalen lezen, wordt er zelf ook lekker vrolijk van :) dikke x, leo

  • 03 November 2012 - 12:56

    Petrie:

    Olla Lisa, wat heerlijk om je vrolijke verhalen te lezen. Je hebt het goed geregeld. Peter en ik hebben Has opgezocht in Nicaragua. Daar was het continu 30 graden bij een 90% vochtigheid. In jan. krijg jij een nog grotere weersovergang...
    mijn advies: LG (Lekker Genieten).

  • 04 November 2012 - 00:46

    Lisa Alma:

    Ah dankjewel! Wat goed dat jullie Has zijn wezen opzoeken, die was vast ook L aan het G;)

  • 08 November 2012 - 21:31

    Marjolijn Thieme:

    Hi Lisa,
    Ik ben je buurvrouw, jeweetwel, de moeder van Eva in de Ruijsdaelstraat. Wat is het leuk om je foto's te zien, ze zijn prachtig en je verhalen te lezen. Ik had al wat gehoord van je moeder maar je schrijft erg leuk. En ik ga helemaal verlangen naar mijn geboorteland. Ja, echt, ik krijg gewoon heimwee. Wat pak je dit geweldig aan. Je ziet zo veel en zo fijn als je zo jong bent en zulke mooie avondturen beleefd met al die vrolijke levenslustige mensen. Heel veel pleier nog daar, down under. Hartelijke groetjes van Marjolijn

  • 23 November 2012 - 13:44

    :

    Jeetje ik heb dit verhaal even totaal gemist, nou ja dan maar 2 weken later alsnog lezen en reageren ;) Wat fijn fijn fijn om te lezen dat je zo happy bent! En vooral chill dat je nu een fijn huisje hebt, toch echt wel lekker om thuis te komen op je eigen plekje waar je kunt doen wat je wilt. Ik ben ZO JALOERS op het weer daar, wat heeerlijk zeg! In Parijs is het steeds net wat warmer dan in Nederland en minder wind, maar alsnog niet te vergelijken met de 15 tot 30 graden in Melbourne. Echt stom om te lezen dat je rug nog steeds niet meewerkt! Nja lekker dat je daar aan het sporten bent iig. Ik kan in dat opzicht niet wachten om weer thuis te zijn & weer 3x in de week te sporten! Sport abbo's hier zijn onbetaalbaar en ik heb geen chill park in de buurt om hard te lopen. Die bar crawls klinken goeeed, en ik had natuurlijk al je party foto's op FB gecheckt! Ben nog steeds erg benieuwd naar het skittle drankje haha, het ziet er zo ranzig uit! Ik ga hier trouwens om met 2 Australiërs (1 uit Perth, 1 uit Melbourne) and I love their accent! In het begin had ik echt zoiets van wtf en moet je echt goed luisteren wat ze zeggen, maar zodra je er aan gewend bent is het heerlijk. Hier gaat het ook allemaal goed! Denk dat onze levens wel een beetje overeen komen, studeren, feestjes en leuke dingen doen! Inderdaad echt fijn wat een hechte vriendschappen er kunnen ontstaan in zo'n korte tijd. Al heb ik zin om jou en andere vriendinnetjes weer te zien! Nou liefie ga vooral door met genieten en vooral nu de zomervakantie eraan komt! xxxxxxxxxxxxxx

  • 23 November 2012 - 13:44

    :

    Jeetje ik heb dit verhaal even totaal gemist, nou ja dan maar 2 weken later alsnog lezen en reageren ;) Wat fijn fijn fijn om te lezen dat je zo happy bent! En vooral chill dat je nu een fijn huisje hebt, toch echt wel lekker om thuis te komen op je eigen plekje waar je kunt doen wat je wilt. Ik ben ZO JALOERS op het weer daar, wat heeerlijk zeg! In Parijs is het steeds net wat warmer dan in Nederland en minder wind, maar alsnog niet te vergelijken met de 15 tot 30 graden in Melbourne. Echt stom om te lezen dat je rug nog steeds niet meewerkt! Nja lekker dat je daar aan het sporten bent iig. Ik kan in dat opzicht niet wachten om weer thuis te zijn & weer 3x in de week te sporten! Sport abbo's hier zijn onbetaalbaar en ik heb geen chill park in de buurt om hard te lopen. Die bar crawls klinken goeeed, en ik had natuurlijk al je party foto's op FB gecheckt! Ben nog steeds erg benieuwd naar het skittle drankje haha, het ziet er zo ranzig uit! Ik ga hier trouwens om met 2 Australiërs (1 uit Perth, 1 uit Melbourne) and I love their accent! In het begin had ik echt zoiets van wtf en moet je echt goed luisteren wat ze zeggen, maar zodra je er aan gewend bent is het heerlijk. Hier gaat het ook allemaal goed! Denk dat onze levens wel een beetje overeen komen, studeren, feestjes en leuke dingen doen! Inderdaad echt fijn wat een hechte vriendschappen er kunnen ontstaan in zo'n korte tijd. Al heb ik zin om jou en andere vriendinnetjes weer te zien! Nou liefie ga vooral door met genieten en vooral nu de zomervakantie eraan komt! xxxxxxxxxxxxxx

  • 23 November 2012 - 13:44

    :

    Jeetje ik heb dit verhaal even totaal gemist, nou ja dan maar 2 weken later alsnog lezen en reageren ;) Wat fijn fijn fijn om te lezen dat je zo happy bent! En vooral chill dat je nu een fijn huisje hebt, toch echt wel lekker om thuis te komen op je eigen plekje waar je kunt doen wat je wilt. Ik ben ZO JALOERS op het weer daar, wat heeerlijk zeg! In Parijs is het steeds net wat warmer dan in Nederland en minder wind, maar alsnog niet te vergelijken met de 15 tot 30 graden in Melbourne. Echt stom om te lezen dat je rug nog steeds niet meewerkt! Nja lekker dat je daar aan het sporten bent iig. Ik kan in dat opzicht niet wachten om weer thuis te zijn & weer 3x in de week te sporten! Sport abbo's hier zijn onbetaalbaar en ik heb geen chill park in de buurt om hard te lopen. Die bar crawls klinken goeeed, en ik had natuurlijk al je party foto's op FB gecheckt! Ben nog steeds erg benieuwd naar het skittle drankje haha, het ziet er zo ranzig uit! Ik ga hier trouwens om met 2 Australiërs (1 uit Perth, 1 uit Melbourne) and I love their accent! In het begin had ik echt zoiets van wtf en moet je echt goed luisteren wat ze zeggen, maar zodra je er aan gewend bent is het heerlijk. Hier gaat het ook allemaal goed! Denk dat onze levens wel een beetje overeen komen, studeren, feestjes en leuke dingen doen! Inderdaad echt fijn wat een hechte vriendschappen er kunnen ontstaan in zo'n korte tijd. Al heb ik zin om jou en andere vriendinnetjes weer te zien! Nou liefie ga vooral door met genieten en vooral nu de zomervakantie eraan komt! xxxxxxxxxxxxxx

  • 23 November 2012 - 13:44

    :

    Jeetje ik heb dit verhaal even totaal gemist, nou ja dan maar 2 weken later alsnog lezen en reageren ;) Wat fijn fijn fijn om te lezen dat je zo happy bent! En vooral chill dat je nu een fijn huisje hebt, toch echt wel lekker om thuis te komen op je eigen plekje waar je kunt doen wat je wilt. Ik ben ZO JALOERS op het weer daar, wat heeerlijk zeg! In Parijs is het steeds net wat warmer dan in Nederland en minder wind, maar alsnog niet te vergelijken met de 15 tot 30 graden in Melbourne. Echt stom om te lezen dat je rug nog steeds niet meewerkt! Nja lekker dat je daar aan het sporten bent iig. Ik kan in dat opzicht niet wachten om weer thuis te zijn & weer 3x in de week te sporten! Sport abbo's hier zijn onbetaalbaar en ik heb geen chill park in de buurt om hard te lopen. Die bar crawls klinken goeeed, en ik had natuurlijk al je party foto's op FB gecheckt! Ben nog steeds erg benieuwd naar het skittle drankje haha, het ziet er zo ranzig uit! Ik ga hier trouwens om met 2 Australiërs (1 uit Perth, 1 uit Melbourne) and I love their accent! In het begin had ik echt zoiets van wtf en moet je echt goed luisteren wat ze zeggen, maar zodra je er aan gewend bent is het heerlijk. Hier gaat het ook allemaal goed! Denk dat onze levens wel een beetje overeen komen, studeren, feestjes en leuke dingen doen! Inderdaad echt fijn wat een hechte vriendschappen er kunnen ontstaan in zo'n korte tijd. Al heb ik zin om jou en andere vriendinnetjes weer te zien! Nou liefie ga vooral door met genieten en vooral nu de zomervakantie eraan komt! xxxxxxxxxxxxxx

  • 23 November 2012 - 13:44

    :

    Jeetje ik heb dit verhaal even totaal gemist, nou ja dan maar 2 weken later alsnog lezen en reageren ;) Wat fijn fijn fijn om te lezen dat je zo happy bent! En vooral chill dat je nu een fijn huisje hebt, toch echt wel lekker om thuis te komen op je eigen plekje waar je kunt doen wat je wilt. Ik ben ZO JALOERS op het weer daar, wat heeerlijk zeg! In Parijs is het steeds net wat warmer dan in Nederland en minder wind, maar alsnog niet te vergelijken met de 15 tot 30 graden in Melbourne. Echt stom om te lezen dat je rug nog steeds niet meewerkt! Nja lekker dat je daar aan het sporten bent iig. Ik kan in dat opzicht niet wachten om weer thuis te zijn & weer 3x in de week te sporten! Sport abbo's hier zijn onbetaalbaar en ik heb geen chill park in de buurt om hard te lopen. Die bar crawls klinken goeeed, en ik had natuurlijk al je party foto's op FB gecheckt! Ben nog steeds erg benieuwd naar het skittle drankje haha, het ziet er zo ranzig uit! Ik ga hier trouwens om met 2 Australiërs (1 uit Perth, 1 uit Melbourne) and I love their accent! In het begin had ik echt zoiets van wtf en moet je echt goed luisteren wat ze zeggen, maar zodra je er aan gewend bent is het heerlijk. Hier gaat het ook allemaal goed! Denk dat onze levens wel een beetje overeen komen, studeren, feestjes en leuke dingen doen! Inderdaad echt fijn wat een hechte vriendschappen er kunnen ontstaan in zo'n korte tijd. Al heb ik zin om jou en andere vriendinnetjes weer te zien! Nou liefie ga vooral door met genieten en vooral nu de zomervakantie eraan komt! xxxxxxxxxxxxxx

  • 23 November 2012 - 13:44

    :

    Oke er ging even wat mis geloof ik! Sorry voor de hondermiljoen reacties!

  • 25 November 2012 - 17:24

    Emma:

    Nieuwe! Nieuwe! Nieuwe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Lisa

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 21480

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 02 Januari 2013

Melbourne

Landen bezocht: