Fase 1: Jetlag, Kamer zoeken en Socializen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa Alma - WaarBenJij.nu Fase 1: Jetlag, Kamer zoeken en Socializen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa Alma - WaarBenJij.nu

Fase 1: Jetlag, Kamer zoeken en Socializen

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

18 Juli 2012 | Australië, Melbourne

Dag lieve Dutchies!
Toch maar een waarbenjij.nu, dan kunnen mensen die het leuk vinden het volgen en mensen die het niet leuk vinden het gewoon niet volgen. Veel makkelijker dan mail bij nader inzien. Je mag het lezen, je mag het ook niet lezen.
Ik ben nu een week weg, wat echt veel veel langer lijkt. Ik heb zoveel mensen ontmoet, ben zo vaak verdwaald en heb zoveel dingen geregeld dat het lijkt of ik hier al een maand zit!
Mijn vlucht hierheen ging prima, naar omstandigheden was het prettig zeg maar. Omstandigheden = meisje naast me wat vliegtuigziek was, of hoe dat heet, en de hele tijd moest overgeven, een heel heel heel smerig ontbijt van Korean Air (serieus, als iemand je ooit na 9 uur in een vliegtuig de keus westers ontbijt of koreaans ontbijt voorstelt, al-tijd westers nemen, want koreaans ontbijt blijkt dus een soort van zoute rijstpap te zijn met groene thee - en zeewierblaadjes waar je opzich al misselijk van wordt en helemaal als je totaal bent doorgeventileerd met vieze vliegtuig-airco-lucht) en gewoon lang zitten en je vervelen. Al moet ik zeggen dat het met mijn rug nog wel heel goed ging eigenlijk, dus dat was fijn.

Eenmaal in Melbourne werd ik helemaal doorzocht op houten souvenirs, modder onder mijn schoenen en binnengesmokkeld voedsel opdat ik geen parasieten of vreemde, exotische, Europese diersoorten mee het land in zou brengen en een plaatselijke wereldramp zou veroorzaken. Over het algemeen eigenlijk, die Australiërs lijken allemaal überchill en relaxed, maar ondertussen zit daar een partij regels achter waar zelfs Nederlanders u tegen kunnen zeggen (zie later bij het onderwerp "fiets").
Ik kon gelukkig lekker naar Louisa's huis, wat echt heel chill was. Ze woont in een soort van gipsy-hippie huisje, een omgebouwde paardenstal eigenlijk, in de achtertuin van een huis in Northcote. Het huis is aangekleed met kaarsen, kleden, schilderijen, kussens en veel muziekapparatuur. Northcote is een van de wijken in Melbourne waar de hipsters floreren, muziekanten, schilders, zangers en op andere manieren spirituele, creatieve, supersupervriendelijke mensen genieten hier van de vele barretjes, tweede handswinkeltjes en toko's. Maargoed, het is heel relaxt om vanuit Louisa's huis een kamer te zoeken, ze is echt heel chill, makkelijk en laat me gewoon helemaal mijn eigen ding doen hier.

Toen eerste avond gelijk een meeting met musex-people, dat is de exchange student studentenvereniging hier. Was heel gezellig en ik heb ook gelijk een paar heel leuke mensen ontmoet, dus geen moment alleen geweest eigenlijk.
Mijn lichaam wilde de eerste dagen, of nog steeds eigenlijk wel, niet wennen aan het ritme hier. Eerste keer dat ik een jetlag heb, jetlags zijn echt niet niet niet chill! Vooral opstaan 's ochtends is vreselijk. Als ik hier om 10 uur opstond, dacht mijn lichaam dat het 2 uur 's nachts was zie je..

Verder heb ik gelijk een fiets gekocht, een hele mooie, rode, beetje vintage fiets. Alle melbourne-peeps rijden op mountainbikes (ookal zijn er geen mountains hier..), dus die halen me constant in, maar ik zag mezelf echt niet in horizontale toestand door de stad fietsen, dus dan maar wat langzamer fietsen. Je bent hier verplicht (en melbourne-verplicht is heel wat anders dan amsterdam-verplicht) om met .. een .. helm te fietsen. Mylord, maargoed iedereen doet het dus je raakt er wel aan gewend. Verder moet je uiteraard links fietsen, ik heb al aardig wat toeterende automobilisten achter me gehad omdat ik in mijn automatisme de rechterweghelft koos. Bovendien fiets je heel vaak gewoon random tussen de auto's, ondanks dat de helft van de mensen hier een fiets heeft en er ruimte zat zou zijn voor fietspaden moet je als fietser gewoon heel brutaal tussen de auto's fietsen op sommige stukken. Heel gevaarlijk als je het mij vraagt (vandaar de helm misschien) dus ik fiets graag op de stoep hier, geen idee of dat mag.. Oké genoeg fietsverhalen.

Kamer zoeken is niet helemaal mijn ding, ik wordt daar stressig van, al heeft iedereen dat op zich wel volgens mij. Kamers zijn hier waan-zin-nig duur, ik heb nu een kamer die aan de dure kant is, wel heel chille plek. In Brunswick, een soort studenten-hipster wijkje vlak boven de universiteit. Ondanks dat ik al dat contract heb getekend zoek ik nog wel met een half oog verder naar iets goedkopers anders heb ik straks geen geld meer over om te reizen.. Ook maar op zoek naar een baantje hier eigenlijk.

Deze week ben ik nog vooral bezig met dingetjes regelen voor de universiteit, maandag de 23ste begin ik echt met lessen. Ben benieuwd.
Ohja en ik ben ook nog van plan om te kijken of ik hier kan roeien op de Yarra. Is wel vet als ik straks kan zeggen dat ik geroeid het op de Yarra :)

Verder had iedereen die het tegen me heeft gezegd gelijk: Melbourne is volgens mij echt een heel leuke stad. Supervriendelijke mensen, mensen maken super makkelijk contact. In de trein, gewoon bij mensen thuis, je wordt overal voor uitgenodigd en echt iedereen zegt "no worries", wat ook daadwerkelijk een zorgen-verlagend effect heeft op mij.

Volgende keer weer meer verhalen.
Hoe is het met jullie? Niet denken: ik schrijf wel iets heel korts, want lisa heeft geen tijd/internet, want dat is niet waar. Dus spaar me de juicy details niet ;)
En als ik iemand vergeet te schrijven, stuur dan even de mail door, dankuuuuuu!
Heel veel kussen!

  • 18 Juli 2012 - 11:04

    Liset:

    Lekker bezig Liesje! Heerlijk om te lezen:) Hier regent het, echt geweldig. Melt was super, ben nog steeds aan het bijslapen/bij-eten/bijkomen. Ik kijk uit naar je volgende avonturen!! X

  • 18 Juli 2012 - 11:17

    Doriee:

    Hahahahha die helm! ik zie t al helemaal voor me. Hier in Arnhem is t ellendig koud en een beetje saai. Maar ga dit weekend even met seth vakantie boeken, olee. Naar cyprus of kroatie. Dus dat is wel mooi. En morgen nog even partyen bij vierdaagse feesten. En JAA ga roeien daar, super vet! Doegieee xx

  • 18 Juli 2012 - 11:26

    Suzanne :

    Lekker verhaal Lies! En wat een fietsavonturen hahah! Hier is het weer echt verschrikkelijk, maar verder chill aan 't vakantie houden. Heel veel plezier en ben benieuwd naar meer verhalen!

    Ooh en kom sowieso terug als toproeier!! ;) XX

  • 18 Juli 2012 - 11:41

    Mart :

    Leuk hoor coach! Enjoy
    ps ik ben blij iemand gevonden te hebben die het met me eens is dat australiers regelnichten zijn

  • 18 Juli 2012 - 12:00

    Louise:

    Lieve Lies, een verhaaltje aan jou getypt met met linker hand :). Wat klinkt dit nu al leuk! Één weekje die doet lijken alsof je al maanden weg bent. Dat idee heb ik ook, nu ik jullie allemaal niet meer zie :s. Maargoed, daar komen we ook wel weer overheen en vooral jij, want je gaat zooooveel leuke nieuwe dingen meemaken :). Ga inderdaad lekker roeien, stedentripjes maken en studeren :). Ik ga aan je dneken as maandag: je eerste studiedag, voor mij mijn eerste spreekuur.
    Goed, het weer is hier verder inderdaad gewoon super super slecht, dus dat hoop ik dat dat bij jou beter is.Ik wacht in spanning op je nieuwe verhaal!! xx

  • 18 Juli 2012 - 13:24

    Marieke :

    Jaaa Lisa! Wat leuk om te lezen, besef me nu eindelijk dat je echt aan de andere kant van de wereld zit. Aaah op mijn verjaardag heb jij je eerste lesdag!
    Heel fijn dat je een kamer hebt, ik hier in A'dam nog niet hoor... Maar komt wel, ik beloof dat als je terug komt jij bij mij in A'dam kan komen crashen ipv andersom :P Hoe is het weer daar? Winters? Hier ook, echt heel druilerig weer. Maar de vakantie met Ronny is geboekt hoor :) Budapest & Zagreb & Istrië!

  • 18 Juli 2012 - 21:29

    Anne-Monique:

    Leuk Lisa! IK ga je volgen! Have fun! En je weet me te vinden voor vragen en tips! ;) x

  • 22 Juli 2012 - 00:42

    Annnniee:

    Hooooiii liesje!! Wat schrijf je leuk, ik moest zo lachen om sommige stukken. Fijn dat je iig een kamer hebt kunnen vinden!
    Hier gaat alles goed, ben nog steeds op bali maar dan in een ander stadje. Vandaag gaan we met de bus naar het oosten van bali want daar schijn je vet mooie natuur te hebben, met allemaal rijstvelden enzooo. Oja lies, ik heb jou nagedaan, ben door een domme struikelactie over mn eigen voeten met mn been tegen een hete uitlaat van een scooter gaan staan.. Dus heb nu net zo'n etterende open wond als wat jij had bij anne!
    Veel plezier daaar!! Rijd maar veel rondjes op je rode hipster fiets en alles komt goed! Xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Lisa

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 21511

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 02 Januari 2013

Melbourne

Landen bezocht: