Verjaardag en shitweer - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa Alma - WaarBenJij.nu Verjaardag en shitweer - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa Alma - WaarBenJij.nu

Verjaardag en shitweer

Blijf op de hoogte en volg Lisa

12 Augustus 2012 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!
Even een klein momentje gevonden om een verslagje te droppen, dus bij deze:)
Om maar even te beginnen met mijn verjaadag: die was echt heel erg leuk! We zijn met 16 mensen uit eten geweest en iedereen had het heel gezellig met elkaar. Zo leuk om iedereen bij elkaar te hebben en te zien hoeveel leuke mensen je hier eigenlijk al ontmoet hebt. We waren bij een vrij nieuw restaurantje geweest wat nog niet heel bekend was, maar dat was juist wel fijn, want daardoor hadden we praktisch het hele restaurant voor onszelf. Refke en Judit, de dames waarmee ik nieuwzeeland onveilig ga maken in januari, hadden een dromenvanger voor me gekocht om straks in onze hippievan aan de voorruitspiegel te hangen. Maar ondanks het feit dat het zo gezellig was en dat ze een taartje met een kaarsje voor me hadden en iedereen voor me ging zingen voelde het toch niet echt jarig omdat het 4 graden is buiten met regen en alle ellende erop en eraan, ik ben toch gewend aan heel lekker weer en familie op mijn verjaardag, dus ik voel me nog steeds 20 eigenlijk;)
Oh en die hamburger was heerlijk! iedere maandag en dinsdag is er gratis bbq op de campus met een bandje, dus ik heb genoten van mijn eigen verjaardagscadeautje aan mijzelf onder het genot van een hele goede artiest met dreadlocks die in zijn eentje geluid produceerde van een hele band (zie foto)
De middag nadat ik mijn vorige verslag had geschreven ging ik beachvolleyballen met Anna (mijn bio-medische maatjes thuis zullen haar wel kennen als lab-assistent van de practica immunologie) bij Vicbeach. Dat is op South Beach in St Kilda en je betaalt per keer $15,- voor de training en het is echt heel heel leuk. Gezellige mensen, je bent op het strand (nu is dat nog een beetje koud, maar ik kan me voorstellen dat het echt super is straks in de zomer) en daarbij is het echt een mega-work out, ik had serieus drie dagen spierpijn na zondag van het door het zand springen en klossen. Dus dat is zeker een blijvertje, dat beach volleyballen!
Dinsdag ben ik wezen kijken of indoor volleybal iets was, maar de Asian Invasion was zo groot daar dat ik me daar niet echt sociaal tussen zie passen. Het blijft iets aparts hier, er zijn zo ongelooflijk veel aziaten, en ze zijn zo anders dan de australiers en westerse toeristen. Er leven echt gewoon twee werelden compleet gescheiden en parallel naast elkaar.
Ik ga ook (eindelijk) echt beginnen met roeien deze week, ik heb een meisje leren kennen van Laga (Delft) wat 12 keer in de week trainen ook net iets te veel van het goede vond, dus we gaan kijken of we in ieder geval kunnen dubbelen en wie weet vinden we nog meer dames om de boot mee te vullen als we wat meer in de Melbourne Uni Boat Club bekend raken. Sowieso dat we omgaan, want we hebben allebei nog nooit geskulled(?), en dat is nou niet echt wat je wilt in het bruine, modderige Yarra water, maargoed.
Verder op school gaat het prima, ik krijg wel een beetje door hoe ik de lectures moet interpreteren. Ik had twee moeilijke neurologische vakken ingeruild voor 2 psychologievakken en dat bevalt goed, leuk om depressie en middelengebruik eens vanuit een psychologische invalshoek te bekijken. De turorials bij psychologie zijn echt hilarisch omdat je je eigen proefpersoon bent. Donderdag moesten we met een pen tussen onze lippen of tanden 10 punten verbinden en vervolgens beoordelen of we bepaalde plaatjes grappig vonden of niet. Het verhaal werd geintroduceerd als een onderzoek naar de beste manieren om te leren schrijven na een ongeluk waarbij je handen verlamd/kwijt zijn, maar stiekem ging het erom om te kijken wat het effect wat van een bepaalde gezichtsuitdrukking op beleving van een emotie. Pen vasthouden met tanden was in dat geval lachen, pen vasthouden met je lippen moest een boos gezicht voorstellen. Op zich een leuk idee, afgezien van het feit dat iedereen zijn papier onderkwijlde en daar al de slappe lach van kreeg en dat bovendien na 5 seconden je kaken al verkrampt waren en je echt geen zin had om nog plaatjes te gaan beoordelen. En over dat geweldige onderzoek moeten we dus 2000 worden gaan schrijven, jeeejj.
Deze week verder was ik een beetje lui, komt denk ik door het weer, iedere keer zit ik thuis rond een uur of tien, na werk of na een etentje met mensen en dan vallen al mijn wilde uitgaansplannen een beetje in het water omdat ik zo lekker lui op de bank genesteld zit en het buiten regent. Maargoed, dat heeft er wel weer voor gezorgd dat ik mijn huisgenoten nu beter ken, die echt heel gezellig zijn. Zelfs de huis-kapitein, hij blijkt zowaar een rustige kant te hebben die best te waarderen valt.
Vrijdag ben ik nog wel op stap geweest met Vicbeach (volleybal) en dat was bereleuk, gezellige mensen, lekkere wijn (heerlijk dat je overal waar je uit eten gaat je eigen wijn mee mag nemen, moeten we in NL ook introduceren vind ik maar).
Daarna nog naar een heel gaaf dakterrasfeestje geweest met Lucia (een duits meisje van Amsterdam University College) en haar vriendje Jasper. Het was opeen heel hoog gebouw in het CBD (Central Buisiness District) en we konden dus onder het genot van een zeer experimentele dj en hippe mensen de wolkenkrabbers om ons heen bekijken vanaf gelijke hoogte. Heel aparte ervaring was dat.
Verder werk ik 3 keer in de week, wat nog steeds heel leuk is, gister na de drukke zaterdag shift was ik even met Sammy en een glaasje wijn gaan nazitten. Hij is echt zo'n karakteristiek persoon, heel interessant. Zo ineens 2 uur met mijn baas zitten kletsen over zijn leven, wat best heel moeilijk en ingewikkeld was, als ik dat zo hoor heb ik maar geluk hoor dat al mijn ouders leven en dat ik gewoon een huis heb:)
Dat was het wel zo'n beetje denk ik, er is nog veel meer, maar als ik alles ga vertellen wordt het een beetje saai denk ik. Het gaat gewoon goed, ik moet mezelf af en toe van de bank schoppen om ondanks het slechte weer toch lekker naar feestjes te blijven gaan en nieuwe mensen te blijven ontmoeten, maar dat moet helemaal goed komen!
Oh en sorry als ik niet altijd snel terugmail, vaak heb ik niet genoeg tijd om echt te gaan zitten voor een mail, maar ik lees de mails met veel plezier en denk ook vooral niet: ah dat is vast te saai om te schrijven, want ik vind het juist leuk om van iedereen gewoon te horen hoe het gaat! -x-

  • 12 Augustus 2012 - 12:17

    Emma:

    Woeeehoeee! Weer een verhaaltje leuk!
    Blij dat alles goed gaat daar :) Ik mis je wel al hoor!
    En leuk dat je dat roeien! Je moet dat scullen niet te leuk gaan vinden hoor,
    je komt wel gewoon weer terug bij Stuk in de boot! ;)
    Kusjes!

  • 12 Augustus 2012 - 16:03

    Petrie:

    Hay mate, als ik 't zo lees, is een beetje bankhangen in dat shit weer niet erg, je doet een heleboel hoor. Leuk om te lezen! Hier is 't heerlijk zomer(zeil)weer, echt genieten... Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Lisa

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 21513

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 02 Januari 2013

Melbourne

Landen bezocht: