DrukDrukDruk - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa Alma - WaarBenJij.nu DrukDrukDruk - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa Alma - WaarBenJij.nu

DrukDrukDruk

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 Augustus 2012 | Australië, Melbourne

Dag allemaal!
Even een momentje in mijn plannen om het thuisfront een berichtje te sturen, ik heb het echt retedruk met werk, roeien, essays schrijven, sociaal doen, beachvolleyballen bladiebla, nee dat was het wel eigenlijk.
het weer is nu wel aan de betere hand, er zijn echt dagdelen die superlente zijn, maar er zijn echt letterlijk 4 seizoenen in 1 dag hier, dus het kan een half uur later weer regenen en waaien.. ik hoop wel dat dat een beetje bedaart straks in de zomer anders blijf ik aan het laagje aan laagje uit trekken. Verder gaat het goed met mij hoor, eigenlijk een heel gewoon leventje wel, een paar mensen die ik vaak zie, ene paar mensen die ik minder vaak zie maar wel mee ga stappen, af en toe eens nieuwe mensen op een stapavond. Veel school, veel essays schrijven, veel werken, roeien, beachvolleybal. dat is een beetje mijn leven nu. op zich heel fijn dat ik zo gesetteld ben, want dat heb je toch wel een beetje nodig ofzo, maar wel jammer dat het eigenlijk veel dingen zijn die niet heel melbourne specifiek zijn. of misschien heb ik dat niet zo door en is het wel melbourne specifiek maar zie ik dat straks pas in amsterdam als ik terugkijk. Ik heb ook gewoon niet zoveel tijd over, allemaal andere mensen zijn road tripjes en hikes aan het maken in de weekenden, maar ik heb het druk met school, sport en werk.. wel jammer, maarja dan spaar ik geld voor springbreak (eind september, ik heb nu al vrijgevraagd op werk en als ze me geen vrij geven dan neem ik ontslag) en voor straks met louise reizen, had ik verteld dat louise mee komt reizen in dec. en januari? en ik ga ook nog met rosie (engels) en haar zusje (en louise dus) en met refke en judit (nederlands) weg.
dus komt helemaal goed met het reizen straks:)
Werk gaat goed, ik werk wel veel dus zoals ik zei, maarja.. dan heb ik straks weer wat credits voor als ik een dag vrij wil en bovendien zijn het leuke mensen en is het geld hartstikke welkom! en het is ook lekker gewoon niet heel ingewikkeld werk dus ik kan gewoon lopen, werken, niet teveel nadenken.
ik kan bovendien steeds beter met mijn baas en eigenlijk wel met alle collegas. hij is echt een soort vader: heb je je lampjes voor je fiets? moet je niet te ver naar huis? volgens mij is hij wel gevoelig voor mijn charme ofzoiets, want als hij chagrijnig is (en dat is hij soms en dan is de hele kamer gelijk chagrijnig weetjewel, zo iemand) en ik maak een grapje dan is hij zo weer vrolijk. gewoon beetje met een korreltje zout nemen allemaal.
Studie gaat goed, druk! heb nu een maand om 3 essays te schrijven en naar alle lectures te gaan. ik heb echt een ideaal pakket gekozen wat ligt tusesn neurologie en psychologie. ik wist dat niet van tevoren, maar op de een of andere manier lijken de vakken precies bij elkaar te passen, heel fijn! als het bij neurologie gaat over middelen om depressie te bestrijden, dan gaat het toevallig bij psychologie over manieren om depressie te diagnostiseren. af en toe wel heftige stof en heftige informatie, je kunt alles wel terugkoppelen naar iets of iemand in je eigen leven, maar wel interessant.
Ik ontmoet nog steeds heel leuke mensen! ik weet niet of ik dat al gezegd had, maar ik kan het echt heel goed vinden met een paar Nederlanders. in Spanje was ik me daartegen aan het verzetten, NEE ik moet en zal locals ontmoeten, en als dat niet lukt in ieder geval mensen uit andere landen. maar nu denk ik: ach als dat toch leuke mensen zijn, waarom niet? en ondertussen valt het ook best mee hoor, via hun ontmoet ik ook weer heel veel mesnen die wel van hier of ergens anders op de wereld zijn. geen leuke mannen eigenlijk. beetje jammer! ja genoeg leuke mannen, maar geen Leuke mannen, of leuke-leuke zeg maar snapje-weetje-wel-wat-ik-bedoel ;)
Ontertussen steeds concretere plannen aan het maken voor reizen straks, ze staan wel beetje hierboven eigenlijk. springbreak, weet nog niet wat, misschien great ocean road, of meer het binnenland in, Ayers rock. ik wil graag een keer met Louisa mee naar haar ouders, countryside Australia. Ik wil naar Tasmanie, ik wil het national wild park hier in de buurt van melbourne bezoeken (maar moet ik eerst bekijken welke, want er zijn er echt 30), januari nieuwzeeland campertour, strawberriefields festival eind november. ja dat allemaal dus haha
Verder zoals ik zei ben ik met roeien begonnen, supersuperleuk! Vriendelijke mensen, heel veel jonge mensen die heel relaxt overkomen en gemakkelijk in contact zijn. Eerste keer ging ik met Vera (van Laga, Delft) een tochtje maken in een dubbel twee, gelijk de boot gesloopt. We waren echt helemaal geschokt van onszelf, maar gelukkig mochten we terugkomen en kostte de reparatie niks. Pfiehj.. Ze maakten zelfs al grapjes erover toen ik er gister was, dus dat zit wel weer goed geloof ik maar toch even schrikken.
Gister lekker even alleen een skiffje in het water gelegd en met een rustig zonnetje en vlak water wat banen gemaakt, heel heel fijn! Ik kwam helemaal gelukkig thuis. Paar leuke mensen ook al leren kennen daar, en volgende week clubdiner waar ik maar gewoon heenga als enige niet-local, even in het diepe springen, maar volgens mij is het het dubbel en dwars waard!
Gister zijn we bij het casino geweest, heel opvallend, alle mannen verloren geld, alle vrouwen wonnen geld. Maar was gezellig en leuk om te zien allemaal, toen ik 10 dollar had gewonnen zijn Tirza en ik er lekker taart van gaan eten, ik geloof niet dat ik heel gevoelig ben voor een gokverslaving..
Dit weekend veel essay-schrijf plannen, 2 avonden werken en misschien zondag Mt Dandedong wandeling gaan maken. Maar ik zie wel, nu eerst naar Refke en Judit want die gaan lekker voor me koken!
Dag lieve iedereen!!! kus!

• 17 Augustus 2012 - 14:29

Ineke Alma:

Wauw lisa ik ben trots op je
    zoen ineke

• 17 Augustus 2012 - 14:30

Annemarijn:

G'day mate! (praten ze echt zo tegen elkaar daar?)
    Leuk om weer wat van je te lezen:) Het begin kwam me aardig bekend voor, maar nog steeds leuk om weer te lezen natuurlijk:)
    Je activiteiten klinken echt als een druk bezig baasje, veel leuke dingen!
    Ik ben lekker2 daagjes bij mn vader geweest, daar eeuwenoude video's teruggekeken, ook van jou, super hilarisch: dat we met mijn kinderfeestje gingen klimmen en toen kregen we aan het einde allemaal een 'echte' medaille die mama geknutseld had, en er zat een dropje achterop geplakt en toen hoorde je jou keihard fluisteren Ohhhhhhh het is een dropjeeeee!! En toen gingen we daarna thuis knakworsten en frietjes eten en toen ging jij samen met Jan nadoen hoe een knakworst kijkt. haha waarom ook niet
    Ik ben verder met heel veel regeldingen bezig, studiedingen, gezeik met mn huisgenoten over een rekening dus ook meteen maar weer beetje reageren op kamers enz. Vanavond naar de film (Magic Mike? over hele hotte strippende mannen ofzo) met helen en anne, haha ben benieuwd. Morgen wordt het 35 graden hier en ik ga naar een festival met mn volleybal matties dus dat wordt lachen! kijken of ik een waterpistooltje mee kan nemen
    Succes met je essays liesjepiesje! You can do it! xxxxxxxxx

• 18 Augustus 2012 - 13:35

Hanneke:

Lieve Lisa,, klinkt goed allemaal! Kus han

• 25 Augustus 2012 - 15:09

Helen:

Lieve meid, goed om te lezen hoe het met je gaat! En goed dat je het fijn hebt! liefs