Anderhalve maand - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa Alma - WaarBenJij.nu Anderhalve maand - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa Alma - WaarBenJij.nu

Anderhalve maand

Blijf op de hoogte en volg Lisa

28 Augustus 2012 | Australië, Melbourne

Dag lieve allemaal!
Anderhalve maand alweer, gaat snel, aan de andere kant voelt het ook wel gewoon echt als anderhalve maand als ik zie hoeveel ik hier al heb gedaan en opgebouwd. Het enige wat nog helemaal niet voelt alsof ik er al lang mee bezig ben is school. Ik heb maar 12 weken les en dan 4 weken examenperiode, maar van die 12 weken heb ik er al 6 gehad!
Het is even geleden dat ik geschreven had voor de laatste keer. Intussen heb ik een supermooie wandeling op Mt Dandenong gemaakt (foto's volgen nog) met Cecilia. Er was een uitzichtpunt waar je heel Melbourne kon overzien, echt supermooi! Daarna was het een week van reizen plannen. Met Jonna, Refke en Judit Springbreak gepland, dat is 15-30 september. We gaan vanaf Melbourne met de trein naar Adelaide met Tirza, Jonna, Rosie en ik. Is een treinreis van 10 uur, maar het schijnt heel mooi te zijn en het wordt ook sowieso supergezellig in de trein, picknick mandje mee, boekje mee en lekker niksen.
Dan blijven we een paar daagjes in Adelaide bij een vriendin van Rosie. Daarna begint de echte trip: een campervan met 4 dames door The Outback, 8 dagen hebben we gepland om te rijden naar Alice Springs, door natuurparken, woestijn, hitte, rare insecten en dat alles in een campervan en met de luxe mogelijkheid om buiten te kunnen slapen, zomaar onder de blote sterrenhemel:) supergaaf! En dan 1 dagje in Alice springs en vliegtuig naar Melbourne.
Verder ook alle tickets geboekt voor de reis met Louise, ook extreem veel zin in, af en toe kan ik er gewoon niet van slapen omdat ik overal zo'n zin in heb haha
Maar nu eerst nog even school, alle due dates voor 3 essays zijn in 1 week gepland. En alsof dat nog niet genoeg was kwam ik er gister achter dat ik overmorgen een midsemester test heb voor mijn pharmacologische vak, telt 40% mee, maar had ik eventjes overheen gekeken. Dus essays even aan de kant en 9-8 in de bieb (geen grappen).
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet eens erg vind, af en toe besef ik best wel wat voor nerd ik ben, maar de vakken die ik volg zijn echt interessant. Vooral de essay onderwerpen voor psychologie zijn boeiend. Pharmacologie is allemaal beetje herhaling, maar dan net een beetje meer detail. Zelfde voor neurologie. Ik ben dus echt heel blij dat ik psychologische vakken heb gekozen en dingen vanuit een andere hoek kan bekijken. Bovendien zijn de studenten bij psychologie veel spontaner en makkelijker om contact mee te maken, dus is dat ook gezelliger.
Verder was ik veel (te veel) aan het werk, wat ik zonde vond van mijn tijd hier. Ik verdien echt genoeg nu om lekker uit eten te kunnen en me geen zorgen te maken over de 8-dollar broodjes voor lunch (ja ja, science park is zo slecht nog niet met de duurste broodjes zalm voor 3,50). Maar doordat ik 2 avonden in het weekend werkte en 1 avond door de week, moest ik veel etentjes en dingen afzeggen, dus ik heb overlegd en werk nu 2 dagen per week. Veel beter!
De mensen zijn nog steeds prima, Sammy die af en toe heel blij is en af en toe echt een tierende onweerswolk, maar dat is eigenlijk wel grappig. Grace is een soort van manager, en dat is echt zo'n leuk mens, laatst hadden mensen een fles wijn meegenomen naar het restaurant en die half vol achtergelaten. Was heel goede wijn, heel lekker, heel gezellig met Grace en daarna was ik best wel dronken.
Verder heeft de zoon van Sammy me uitgevraagd naar een heel duur Japans restaurant, maar ik heb daar niet zo'n zin in. Hij is echt zo'n typische platte Australier die heel sarcastisch is en er erg van geniet om het iedereen om hem heen zo oncomfortabel mogelijk te maken (dat schijnt grappig te zijn). Maar daar ben ik niet zo van gediend, ik vind hem eigenlijk gewoon onaardig, dus dit kwam ook wel beetje onverwacht. Maargoed, dat was het dan ook wel op mannengebied, afgezien van af en toe een salsa dansje hier en daar met een mooie Colombiaan of een gesprekje met die waanzinnig mooie jongen in mijn werkgroep. In de zomer komen ze vast naar buiten:)
In mijn huis gaat het goed, het hele huis zit nu vol, dus dat is ook echt heel vol! Maar gelukkig ben ik naar een andere kamer gegaan die single is, en blijft, dus ik heb lekker mijn eigen hokje. Het is letterlijk een hokje, ik slaap in een soort van boomhut, maar dan op de grond. Ik leun nu met mijn rug tegen de ene muur en heb mijn voeten tegen de andere muur staan, zo smal is het haha. Maar in deze kamer is het bed veel beter, wat fijn is voor mijn rug en eigenlijk vind ik dit holletje stiekem leuker dan de grote kamer die ik eerst had. Ik heb alle kaartjes die ik van jullie allemaal heb gehad op de muur geplakt, heb allemaal geurkaarsjes neergezet en voel me hier echt helemaal op mijn plekje. En ik betaal ook nog eens minder nu!
Ik zal niet alle dagen door gaan spitten, dat wordt duidelijk te lang, maar ik wil alleen even vertellen hoe perfect mijn vorige zondag was.
Rustig opgestaan, uit brunchen geweest met een paar huisgenoten (jaja uit brunchen, dat staat er inderdaad), broodje zalm nog wel. Daarna een massage genomen, want ik had last van mijn rug, en gewoon omdat het kan eigenlijk. Vervolgens had ik geen plan, maar belde Tirza op het perfecte moment of ik zin had om naar St Kilda te komen voor een strandwandeling, daarna hebben Tirza en ik onze Nederlandse pannenkoekenbak skills uit de kast getrokken om indruk te maken op de Zweedse Jonas met de trots van de Hollandse keuken, dat lukte, hij was onder de indruk. Toen een filmpje en toen naar bed, hmmm.
Verder roei ik ongeveer 3 keer in de week, gewoon lekker skiffen meestal, en dat is echt heel fijn! Glad water, zonnetje, mooie omgeving, hmmm
Beach volleybal stond een beetje op de achtergrond, maar dat komt wel weer als het lekkerder weer is zometeen, al komt de lente er af en toe al zeer duidelijk doorheen piepen, dus daar wordt ik blij van.
Ohja en ik was ook nog bij Louisa geweest om een bedank dineetje te koken omdat ik in haar huis mocht blijven de eerste 2 weken, dat was heel gezellig en ze heeft me uitgenodigd om met haar naar haar ouders te gaan het laatste weekend van springbreak. Lekker paardrijden, wijntjes drinken en werken op de boerderij! Super Australisch is het, zegt Louisa, dus dat wordt sowieso een mooie ervaring.
Welja, dat was het wel weer, ik zal binnenkort even foto's uploaden. Het gaat gewoon goed, ik ben gelukkig. Ja.
Hoe is het met jullie allemaal? verkiezingen? school komt er weer aan? hoe waren de vakanties?
Heel veel kussen van de andere kant van de wereld!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Lisa

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 21514

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 02 Januari 2013

Melbourne

Landen bezocht: