Biiiiijjjjjjna vakantie! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa Alma - WaarBenJij.nu Biiiiijjjjjjna vakantie! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa Alma - WaarBenJij.nu

Biiiiijjjjjjna vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 September 2012 | Australië, Melbourne

Dag lovelies! ik heb al even niks van me laten horen, komt een beetje doordat er ook gewoon niet zoveel veranderd is en doordat ik megasupervetdruk ben geweest met deadlines op school. In principe moesten alle essays af zijn in of na springbreak, maar omdat ik de hele twee weken weg ga moest ik alles doen van tevoren. En laat ik nou net heel goed zijn in dagen van 9-5 maken in de bieb weeeeeeken voor een due date:) dus ik ben nu klaar met alle essays. Nog 1 semestertest, en dan op naar Adellaide en Alice Springs! yeah!!!
Ik ben niet alleen aan het leren natuurlijk, ook veel gezellige huisfeestjes en iedere dag wel een etentje met mijn beste melbourne vrienden. We hebben onderhand echt een groep die elkaar allemaal graag mogen en die elkaar ook voor alles uitnodigen. Een paar Nederlanders, Denen, Duiters, Engelsen, Fins, Braziliaans, Amerikaans, lekker van alles en nog wat. Wel echt te merken dat Europeanen eigenlijk heel goed overweg kunnen en dat dat heel vanzelf gaat. Grappig want ik voelde me nooit zo heel Europeaans, maar de connectie met Europeanen is gewoon wel net iets vanzelfsprekender dan met andere nationaliteiten. Vooral de Scandinaven, die zijn ook lekker direct en dan voel ik me niet alsof ik constant te open en eerlijk ben want zij zeggen ook regelmatig vrij genante dingen haha
In het huis gaat alles prima, beetje veel mensen af en toe, maar goed ik ben er toch niet zoveel, eet eigenlijk altijd bij iemand anders. Af en toe voel ik me wel een beetje de autist van het huis want iedereen zit vaak met elkaar de eten, maar ik voel die behoefte gewoon niet zo. Vinden ze ook wel prima hoor, gelukkig maar. Is trouwens niks mis in mijn huis hoor, ik ben niet bewust steeds weg om niet thuis te zijn, ik ben gewoon een uitdeurig persoon.
Ja als ik zo nadenk is er toch wel heel veel gebeurd weer, gewoon heel leuke dingen eigenlijk. Ik heb eindelijk de house scene van melbourne een beetje ontdekt! Vrienden van Jonna's huisgenoten hadden Jonna en mij meegenomen naar Liberty Social, een heel gave houseclub in een kelder van een gebouw in het centrum. Daar draaide Steffi (Berlijn), zo zo zo goed! Het was echt zo superfijn om even lekker weer house muziek om me heen te hebben en het type mensen wat ik gewend ben, heerlijk! Heel veel mensen ook ontmoet die naar Strawberry Fields festival gaan eind november, dus daar heb ik al zoveel zin in! Is een soort Melt, maar dan milder, Milt zeg maar.
We waren om 6h 's ochtends thuis die ochtend en ik had om 10h afgesproken om te gaan studeren in de bieb, dus dat was een extreem kort nachtje. Maar omdat ik zo gelukkig was van de avond ervoor had ik dat eigenlijk niet door haha
Roeien gaat goed, ik word steeds beter in mijn skiffje, 1 keer omgegaan, dat wel.. koud! Af en toe schiet het er een beetje bij in met de studie, maar ik kan toch gewoon niet zonder, dus dan zal de studie en het sociale leven af en toe even moeten wijken.
Het wordt trouwens echt lente nu, 22 graden overdag, zonnig, geen jas meer mee naar buiten hmmmm
Ik denk dat dit wel zo'n beetje de highlights waren, het gaat goed, ik denk na over wat ik hierna wil doen, want dat komt wel een beetje op losse schroeven te staan nu ik zie hoe makkelijk het eigenlijk is om ergens anders te studeren en een leven op te bouwen. Maargoed, nog genoeg tijd om over na te denken!
Heel veel liefs! en ik hoor graag van jullie ook hoe het met jullie is jongens!! 100 kussen van het land-van-op-zijn-kop

  • 11 September 2012 - 15:28

    :

    Dag vriendinnetje! Heel fijn om te horen dat jij het ook nog steeds zo leuk hebt aan de andere kant van de wereld! Het valt mij inderdaad ook echt mee hoe makkelijk het is om ergens een nieuw bestaan op te bouwen! Die house feestje klinken fiiijjjnnn! Goeie afwisseling van school etentjes feestjes en roeien als ik het zo hoor! Wel lekker vooruitzicht dat je ff 2 weken helemaal geen school hebt :) Hele fijne vakantie lieve Lies! Kusjes

  • 11 September 2012 - 15:58

    Lisa Alma:

    Haha bibi dat was ongeveer wel een samenvatting van mijn verhaal ;)
    Fijn dat je het goed hebt en Paris! -x-

  • 11 September 2012 - 18:23

    Fleur:

    Hey gal;) Goed om te horen dat het goed gaat! En onder het lezen komen gelijk zoveel herinneringen en gevoelens boven! Het is zo herkenbaar! School blijkt gewoon school, alleen zijn ze gek op heel veel essays downunder, vind je niet? Maar t wonen in een ander land, zoveel nieuwe mensen leren kennen, is echt super! Aaaah ik begin t te missen.. had dat de eerste maand terug niet, maar ben nu alweer bijna 6 weken thuis en heb heimwee, naar t land, mn vrienden.
    Wat anders; fietste zojuist langs skoll, ennn toen miste ik jou!! T trainen, t eten, de feestjes bij skoll. Denk dat ik miss toch weer een poging ga wagen met roeien. wat super goed dat je daar ook roeit! Ik wilde dat ook onwijs graag, maar was vrij hopeloos met mn been en t roeien was best ver buiten de stad, vrijwel onmogelijk zonder vervoer. Heb jij eigenlijk een autotje gekocht? En in de vakantie dus roadtrippen?
    Als je weer terug bent hebben we zooooveeel te bespreken! (Als je nog terug komt.. ;)
    Voor nu: geniet, beleef, pak alle kansen en geniet nog meer!
    Kuskuskuskuskus

  • 11 September 2012 - 18:27

    Fleur Sjaardema:

    Oh zie nu dat je ingelogd kunt reageren, (kom ik na 7 maanden achter) nouja, je had vast al door dat t om deze fleur ging;) Xx

  • 11 September 2012 - 23:05

    Gwen:

    Leuk om te lezen allemaal Lisa a! Mis je wel een beetje tijdens die 9-5 dagen hier joh. Xies

  • 12 September 2012 - 20:15

    Suzanne:

    Klinkt weer heerlijk Lies! En omgaan in je skiffje ben je natuurlijk heel geoefend in haha!
    Ik mis je wel hier op de borrels & feestjes en met al onze roeiplannen, maar dat komt wel goed in januari!
    Lekker nerdje ben je trouwesn ook ;) maar goed bezig! Heeeel veel plezier op vakantie! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Lisa

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 21510

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 02 Januari 2013

Melbourne

Landen bezocht: